Projecte

Inclusió social de persones joves refugiades i migrades a través de l’esport

La Fundació Barça ha creat un grup de treball per adreçar els reptes que es troba la joventut migrada a Europa junt amb 4 organitzacions europees més: Danish Refugee Council, Organization Earth, European Football for Development Network, and Cooperativa Prospettiva. Gràcies al finançament de la Comissió Europea, en el marc de l’acord de col·laboració d’Erasmus+, s’implementa el projecte que rep el nom de “Sport Towards Employment Possibilities for Youth Migrants and Refugees'' (STEP4Youth).

• Un mapeig de bones pràctiques a nivell europeu en l’àmbit de la inclusió social de persones joves refugiades i migrades a través de l’esport.
  • Disseny d’una metodologia basada en l’esport, l’activitat física i el joc que promogui habilitats i competències relacionades amb l’ocupabilitat per a persones joves refugiades i migrades.
  • Formacions en la nova metodologia i transferència d’eines i coneixement a equips educatius arreu d’Europa.
  • Pilotatge de la intervenció amb la nova metodologia a diferents grups de joves migrats i refugiats a Catalunya, Grècia i Itàlia per tal de millorar les seves competències d’ocupabilitat.

Step4Youth

Manual

Octubre 2021

Llegeix-lo

Manual de formació

Octubre 2021

Llegeix-lo

Organization Earth. Greece

Organization Earth és una organització sense ànims de lucre de la societat civil grega fundada el 2010 i enfocada a assolir els 17 Objectius del Desenvolupament Sostenible. Organization Earth opera sota el paraigües de tres iniciatives principals, cadascuna amb els seus propis projectes i personal assignat; 1) Iniciativa d’Aprenentatge Ambiental, 2) Iniciativa de Negoci Responsable, 3) Iniciativa d’Inclusió Social. Dins d’aquesta darrera iniciativa d’Inclusió social, Organization Earth ha iniciat el projecte “Hope Sports” com a part de les activitats d’Esport pel Desenvolupament. Els programes i les activitats es desenvolupen en diferents contextos, des de camps de refugiats a camps municipals, i tenen com a objectiu l’acció comunitària i l’apoderament social de persones refugiades i de persones amb diversitat funcional.

Danish Refugee Council (Dinamarca)

Danish Refugee Council (DRC) és una organització humanitària internacional que dona suport a persones refugiades i desplaçades internament en més de 40 països arreu del món. Es va fundar el 1956 a Dinamarca i des de llavors ha crescut fins a tenir un equip de 9.000 persones a nivell internacional  i un equip de 7.500 voluntaris a Dinamarca. DRC treballa des d’una perspectiva humanitària, de desenvolupament i de construcció de pau per tal de millorar la vida de les persones refugiades, migrades i forçosament desplaçades  en  zones de conflicte, en les rutes migratòries i en les comunitats d’acollida.

Prospettiva Cooperative (Itàlia)

Cooperativa Prospettiva va ser fundada a Catània l’any 1981 amb l’objectiu d’oferir serveis i suport a persones que es trobaven en circumstàncies difícils. Des del 1987 es va centrar en la protecció de menors, sobretot en el districte de San Giovanni Galermo, però també en tota la zona de Catània. Prospettiva treballa en el disseny i implementació d’innovadors serveis i la recerca continua de nous models d’intervenció educatius. A més, gestiona un centre d’acollida per a joves, tant autòctons com estrangers, amb disfòria de gènere i/o amb trastorns de comportament.

European Football for Development Network (Netherlands)

The European Football for Development Network va néixer el 2014 i es va establir legalment com Fundació EFDN. EFDN és una de les organitzacions dins de la comunitat del desenvolupament del futbol europeu que més ha crescut, amb més de 109 membres de 30 països europeus.
EFDN ha creat la primera plataforma europea que agrupa clubs de futbol professional, lligues, associacions de futbol i fundacions per tal de treballar de manera conjunta i col·laborar per assolir objectius comuns i millorar la vida de les persones arreu d’Europa. D’aquesta manera es crea una xarxa d’intercanvi de coneixement i de bones pràctiques relacionades amb diferents causes socials. A més, EFDN ha posat en marxa uns 19 projectes a nivell europeu que utilitzen l’esport com a eina pel desenvolupament per arribar a diferents col·lectius.