Un objectiu comú

Educació contra els prejudicis racistes que es produeixen dins i fora del terreny de joc

La Fundació Lilian Thuram va ser creada el 2008 per tal de vetllar per promoure una educació no xenòfoba i desmuntar els prejudicis racistes. L'aliança amb la Fundació Barça comparteix l'objectiu d'eradicar comportaments racistes dins i fora del terreny de joc.

Entre les activitats dutes a terme, l'ex jugador francès del primer equip Lilian Thuram ha participat en la presentació de l'Informe d'Avaluació del programa de refugiats al Líban, Itàlia i Grècia i ha visitat diferents camps de refugiats del Líban i Grècia. També va visitar un programa d'inclusió amb metodologia pròpia de la Fundació Barça i amb menors tutelats sense referents adults i va participar en un acte organitzat per la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència de la Generalitat de Catalunya, on es van presentar casos d'inserció d'èxit de menors tutelats i extutelats per aquesta organització.

Educació

Premi Educació i Esport contra el Racisme La Fundació FC Barcelona i la Fundació Lilian Thuram posen en marxa aquesta iniciativa adreçada a estudiants per a contribuir a la educació contra el racisme i per a la inclusió des dels àmbits universitaris o socials de Catalunya.

Xerrades, programes, fòrums i congressos

El nostre compromís amb la Fundació Lilian Thuram

Ambdues fundacions col·laborem amb l’objectiu de fomentar l’educació com a base per prevenir i acabar amb el racisme.

La Fundació Lilian Thuram aporta el seu il·lustrat punt de vista sobre els orígens del racisme i la construcció intel·lectual que el sustenta.

Es fan xerrades sobre aquesta temàtica amb Lilian Thuram entre nens i adolescents en els diferents programes, fòrums i congressos organitzats per la Fundació.

Testimonis

La Fundació Barça demostra que per al club no només el futbol és important, volen aprofitar el seu altaveu i el seu nom per canviar la societat

Lilian Thuram

Exfutbolista